yayks



Sista dagen på jobbet, scaryshit, från och med 17.00 är jag arbetslös, eller arbetssökande som det så fint heter.
För arbete har jag ju sökt, söker med för den delen. Intervjuer har jag iofs. Mellan två jobb kan man ju också säga. Jag gillar det bättre. från och med 17.00 idag och en tidsrymd framåt är jag mellan två jobb.

Anyway eftersom mitt jobb är av de slag att det aldrig riktigt går att avsluta känns allt liksom oavslutat och det är en  aningens uppstressande. Känns som om jag lämnar allt oklart, men what can a women do.
Jag lämnar nu kontoryrket och har aningar om att jag kommer byta ner mig "a tat".
Men emigrerar man till ett annat land får man nog bita i det sura äpplet och börja från början.
Fråga varannan taxichafför. Tur att jag inte förlorar en hjärnkirurg utbildning eller ingenjörsutbildning.
Jag har ju bara min Bild och flum utbildning.
Som jag är mäkta stolt över förövrigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback