morgonritual



Så här såg min morgon ut;

- Igår satt jag kokett klockan på 7.00 så att jag skulle hinna äta frukost i lugnan ro, sen börja jag och min man kolla på prisonbreak, vilket är väldigt svårt att sluta kolla på om man väl börjat.
- Detta resulterade sig i att när klockan ringde klockan 7.00, var jag helt säker på att någon drev med mig.
Satte på snooze, drömde hemska drömmar om jobbet, satte på snooze igen, tredje gången stänger jag helt resolut av klockjäveln.
- vaknar med panik 10 i 8.
-Springer upp och borstar tänderna, slänger på mig kläderna samtidigt som jag skriker efter cykelnyckeln.
- Min man släääääääääpar sig upp, tar fram nyckeln, jag springer till cykeln, slänger mig upp, måste ståcykla hela vägen för om jag sitter på sadeln når jag inte ner till pedalerna. Cyklar frenetiskt i motvind, ramlar in en kvart sent på jobbet med svåra andningsproblem.
-äter en banan till frukost.

Jag börjar sakta men säkert inse att min morgonritual inte håller i längden. Och att jag får skylla mig själv lite att jag är så grinig fram till lunch ungefär.
Resten skyller jag på mitt jobb. Och min föredetta mattelärare. Och vädret. Och regeringen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback