Den svenska befolkningen



Konsumenterna rasar över den nya glassen girlie, "könsschablonisering" anses det vara.
GB stärker nu de olika könsfördommarna.
Men för mig är det lungt GB, jag tycker att "könsschabloniseringen" redan finns överallt, gå in i en leksaksaffär får goodsake, se på reklamen runt jul. Jag tycker det är ett mkt smart drag av GB att lansera den där glasen. Många småflickor kommer kräva den och sen gå och glittra ikapp på stranden.
En och annan pojke kommer säkert också vilja ha den. Fast de väljer nog spidermanglassen.
Om man har fått gå in i reklamvärlden längre än två cm, VET man att Girlie glassen är inriktad på Målgrupp; Flickor Ålder; 4-10 år.
Ni kommer tjäna en peng på den här glassen, klarre. Och det är väl det Gbglass FÖRETAGET går ut på? 
På mitt företag formar vi också reklamen så den vinklas till målgrupp; MAN ålder; 30-40.
Här "könsschablonisering" vi vilt.


image81


Gaah, nu blev jag supersugen på glas, även om det är buttcoldfreezing outside.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback