Snökaos eller mer hundkaos?

Inatt snöade, det är BIG. Ialla fall iomed att Norrtälje inte sett snö sens november ungefär.
Detta medverka till massa bilköer en aningens kaos och ganska oplogade vägar så att säga. Med tanke på att det är mitten av januari borde vi väl räkna med vinter? Nej du, Plogarna fick sig en chock imorsse.

En annan sak till alla hundägare.
Idag när jag skulleköra hem för att skjutsa lillebrorsan till skolan så springer en stor hund rakt ut i gatan och börjar jaga en plogbil. Jag trodde den i mitt dumma sinne att den rymt. nehe du när jag åker vidare ser jag en handfallen kvinna med två till lösa hundar stå och ropa förgäves efter byrackan som hoppar runt i korsningen. Okay att ha lösa hundar ute i skogen och långt från vägar och andra farligheter. Men lösa precis vid en stor väg är INTE okay.
Inte bara hunden kan komma till skada.

Haha jag är lite trött så då blir jag supergrinig.

Ikväll ska jag iaf träffa Mathie and JG. Finally.

Kommentarer
Postat av: Matilda

gah nej. jag VILL men jag kan inte. möjligtvis mitt i natten, men då sover du? ;o :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback