Måndag igen. Bitterfittan kommer fram.

Helg review.
Fredag den 12/1- Eftersom fredag är min favoritdag sjöng jag runt hela dagen i väntan på älskade J, åt tacos med familjen och hoppa upp som skjyten ur en kanon när jag hörde dörren öppnas, rusa ner och hoppa i famnen på J och snurra flera varv :)
 Sen dividera vi fram &tillbaka om hur vi skulle spendera kvällen, sluta med att vi åkte hem till Ossis med kombo och låna O.Cbox, köpte massa godis och mös, perfekt halvårsmysdag.
Lördagen- vakna ganska tidigt, drog några O.C avsnitt till, åkte åt skilda vägar han till roslagsbro och jag ner på stan tog en långfika + lite shopping med tessan och hanna, änglar.
På kvällen åkt J och jag och åt middag på havspiren, underbart, satt i 3 h och bara prata och drack. Fick en underbar present :)
Söndag- Soffsöndag, det var sol när vi vakna, men mulna snabbt igen och blev regn och blåst, som övergick till snöstorm på kvällen.
Jag säger som håkan i sunes jul, tiden jävlas med oss. På helgerna går 2 dagar på en minut och mån-tors går dagarna i slowtime, 1 min= 1 h.
Bittert.

Veckan kommer bli bra iaf, har bestämt träff med hanna, tess och jennsan iaf :)
Ska försöka hooka upp med osse, som jag still är lite sur på ;>.
Det här med vänskap är svårt. Vi har precis tagit studenten, enkelheten att hålla kontakten är mkt mer ansträngande nu än när man gick i skolan. Passa in tider och "När jobbar du? Nej då jobbar jag." typ.
En annan sak som slår ganska hårt är vilka har man något gemensamt med, vilka har man roligt och vilka litar man på. Vilka kan man vara sig själv med jämt. Jag har några få vänner som jag känner mig helt bekväm med. De vet ju vilka de är. Jag brukar påmina dem om det ofta. Vänskap är precis som kärlek, behövs vattnas då och då för att hållas vid liv.
Sen finns det människor som jag har jävligt kul med :) men kanske inte kan dela min djupaste hemlighet med. Det är så svårt allt, det är mkt baktalande.

Men man glider ifrån människor, ibland med mening ibland är det oundvikligt, alltid med ett stort tyvärr stämplat överallt.
Men vi är så unga och alla är på väg åt något annat håll, möter nya människor, förrändras osv.
Jag har iaf lärt mig att man inte ska stanna i en vänskap som man mår dåligt av, som tär på en.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback