Horan och madonnan - tjejer, en myt?




Efter att kollat in lite olika norrtäljebloggar, ser jag en rödtråd som följer genom många av dessa bloggar.
Ett hat, en ilska som lyser rakt igenom.
Mycket osmakligt.
Känns väldigt jungru maria vs. maria magdalena faktist.
Varför ska vi tjejer göra horan och madonna komplexet sant
Det tanke sätt som genomsyrat många mäns sätt att se på tjejer.
Detta är tyvärr sant.
Många killar ser en tjej antingen som horan eller madonnan.

MÅSTE vi tjejer då spä på det här genom att hata varandra.
I grund och botten handlar allt om dåligt självförtroende och avundsjuka.
Om man är säker på sig själv, då hatar man inte någon annan för hur hon ser ut.
Har hon gjort något elakt mot dig?
Snodde hon din kille? Jahaja men comeon' girls. Grabben har väl ett eget val. Om han inte uppskattar dig som du är, då är de hans lost och inte den andra tjejens fel.
Nu låter det som jag aldrig irriterat mig eller hatat någon, I have. Men har saktligen börja förstå att det hjälper inte, inte någonstans alls.


Var er själva, blanda in både horan och madonnan.

image112




 bitterhet och hat klär ALDRIG en kvinna särskilt väl.
Gå hem och lattja lite med dig själv eller din kille, han älskar nog dig som du är. 
Annars skulle han inte vara med dig, så enkla är killar har jag märkt.




Kommentarer
Postat av: amanda

Ojoj, det bästa inlägget hittils om detta otroliga tjatande om fjortisar hit och dit! Kanon att någon inser att det är helt onödigt att haka upp sig på det här. Go, go, go!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback